Je bent hier:
  • Home /
  • Blog
    Je bent hier:
  • Home /
  • Blog /
  • Simplicate? Dat is inzicht en gebruiksgemak met een heerlijke portie persoonlijk contact!
Simplicate? Dat is inzicht en gebruiksgemak met een heerlijke portie persoonlijk contact!
Jorike van Dijken

DBZ wil impact creëren. Dat is op zich niet uniek, dat willen we namelijk allemaal wel, toch?! De manier waarop DBZ dit doet is wel degelijk bijzonder. Wanneer Richard Zwarts en Daan de Beer vertellen over hun communicatiebureau in het Friese Drachtstercompagnie, hebben ze het meteen over hun droom;

“We willen een positief effect hebben op zoveel mogelijk mensen”

 DBZ & Simplicate

 

STRATEGISCHE CREATIE WAAR JE IETS AAN HEBT 

DBZ is waarde gedreven. Dat is meteen duidelijk. In 2006 zijn Richard en Daan hun bedrijf begonnen. Eerst alleen met fotografie. Maar in de 10 jaar dat ze bestaan hebben ze zichzelf inmiddels een paar keer opnieuw uitgevonden. Van fotograaf, via ‘klassiek’ reclamebureau naar dat wat ze nu zijn; experts in het vertellen en implementeren van verhalen.

 

Dat doen ze door mensen uit te nodigen om de wereld om hen heen anders te bekijken, te benaderen en te behandelen én door het maken van hele praktische communicatieverhalen. Verhalen met een hart. Volgens DBZ is dat strategische creatie, waar je iets aan hebt. Slimme, communicatieve verhalen, die je helpen om je doelstellingen te bereiken. Verhalen die wel iets kosten, maar je vooral iets opleveren. Door de ogen van DBZ begint ieder verhaal dat je vertelt bij wie je bént. Alles begint bij identiteit. Zonder identiteit ben je verloren, volkomen uitwisselbaar en onzichtbaar voor degenen voor wie jíj een positief verschil kunt maken.

 DBZ & Simplicate

 

VAN LOKALE PARTIJEN, TOT INTERNATIONAAL OPERERENDE BEDRIJVEN 

Samen met; Pieterdien Valk (Creatief dtp-er én Mama van DBZ), Linda Rispens (Onderzoekster en ondersteuner), Chris van Zanden (Vormgever en Creatief dtp-er) én dijk van een netwerk van specialisten, werken Richard en Daan binnen DBZ voor een prachtige verzameling relaties. Van lokale partijen, tot regionale, landelijke en internationaal opererende bedrijven. Het gaat altijd om de persoonlijke klik met ménsen. Want, hoe mooi een bedrijf ook is, wanneer die klik ontbreekt begint DBZ er niet aan. Het moet wel passen.

 

“We willen mooie dingen doen en maken met mensen waarmee we iets hebben en waarmee we op basis van gelijkwaardigheid kunnen samenwerken. Geld verdienen is mooi, maar vooral een gevolg van de keuze die we daarvoor maken. En die keuze ligt in lijn met onze droom. Altijd.”

 

SIMPLICATE; DE VERVANGER VAN EEN HELE VERZAMELING EXCEL-LIJSTJES

Sinds januari 2015 werkt DBZ met Simplicate. Op advies van hun accountant (Gjald) was dat de langgezochte vervanger van een hele verzameling Excel-lijstjes die tot dan prima hadden gewerkt. Als projectorganisatie wil je zo weinig tijd als mogelijk bezig zijn met het vastleggen van afspraken, je urenregistratie software en factureren. Iedereen binnen DBZ had Simplicate binnen 5 minuten door. Het is gebruiksvriendelijk, bespaart bakken met tijd en levert inzichten op waar wij en onze relaties iets aan hebben.

 

WERKEN MET ABONNEMENTEN

DBZ werkt namelijk niet op uurtje-factuurtje basis, maar berekent haar relaties een maandelijks een vooraf vastgesteld abonnementsbedrag waar alle werkzaamheden onder vallen. Op deze manier hoef je als bureau namelijk niet te doen alsof je een kristallen bol hebt, maar kun je organisch meebewegen in acties die op dat moment nodig zijn om vastgestelde doelen te bereiken. We willen niet lopen van offerte naar offerte met onze offerte software, maar continu kunnen anticiperen op situaties die vooraf niet waren ingecalculeerd. En die zijn er altijd. Zo simpel is dat.

 

De afspraken die DBZ met haar relaties maakt worden eens per kwartaal geëvalueerd. Hierin spelt de uit Simplicate geëxtraheerde data een belangrijke rol. Besteden we onze tijd wel aan de juiste zaken? Zijn er dingen die de organisatie zelf kan oppakken? Klopt de uren inschatting binnen het abonnement? Achteraf verrekenen doet DBZ niet.

 

“We besteden gemiddeld veel meer uren dan binnen onze abonnementen worden afgedekt. Het moet niet de spuigaten uitlopen, maar over het algemeen vinden we dat prima. Duidelijkheid, zekerheid en een goede relaties is ons veel waard. En daarnaast; we zijn gewoon erg blij dat we elke dag mogen doen, wat we elke dag doen. Dat is ook rijkdom”

 

HET CONTACT MET SIMPLICATE IS HOE DBZ HET GRAAG ZIET

Het contact met Simplicate is hoe DBZ het graag ziet. Persoonlijk. Het is en blijft een online tool, maar langer dan 5 minuten hebben we nooit op een antwoord hoeven wachten. De chatfunctie van Simplicate is perfect. Het kan dus wel degelijk; efficiënte online dienstverlening en gebruiksvriendelijkheid gecombineerd met een ouderwetse portie persoonlijk contact. Heerlijk.

 

Het is niet uitgesloten dat DBZ zich in de toekomst nog eens opnieuw uitvindt, maar over een andere oplossing dan Simplicate hoeft niet meer te worden nagedacht. Die past gewoon.

 

Als eerste op de hoogte van de beste blogs