Je bent hier:
  • Home /
  • Blog
    Je bent hier:
  • Home /
  • Blog /
  • Vijf succesfactoren voor de diensteneconomie van morgen
Vijf succesfactoren voor de diensteneconomie van morgen
Jascha Tuinier

Als organisaties vandaag de dag ergens naar snakken, is het wel eenvoud. Hoe complexer het is om een onderneming succesvol te runnen, hoe groter de behoefte daaraan. Veel succesvolle bedrijven zoeken dan ook naar focus, alignement of een rode draad – naar stippen en heldere lijnen. Juist omdat de wereld van dienstverlenende ondernemers steeds complexer is. Niet meer alleen: wij verkopen, klanten kopen. Maar wel: sales funnel, adaptive selling, multichannel, digital disruption, agile, customer loyalty, workflow, abonnementsmodel, co-creatie. Om jou hierbij te helpen hebben wij vijf artikelen geschreven: Succes begint bij eenvoud.

 

KLAAR VOOR DE KLANTEN VAN MORGEN 

Dit is geen serie artikelen over hoe vroeger alles beter was. Maar over innovatieve technologie, moderne klanten, nieuwe verdienmodellen. Ontwikkelingen die maken dat bedrijven flexibeler ondernemen en zich makkelijk aanpassen aan wat morgen ook maar brengt. Wie slim leert bewegen binnen alle dimensies van moderne dienstverlening, wint de harten én opdrachten van de klanten van morgen.

 

BESTAAT SIMPEL NOG, ANNO NU? 

Een reclamebureau maakt reclame, een accountant controleert een jaarrekening. In essentie zal dat ook morgen zo zijn. De complexiteit zit ‘m in hoe deze dienstverleners hun werkzaamheden vormgeven en hun klanten bedienen. En: hoe wendbaar ze zijn in een continu veranderende diensteneconomie. Is dat makkelijk? Nee. Kan dat simpel zijn? Ja! Maar alleen met een helder inzicht in de kansen en uitdagingen van vandaag en morgen. Wat zijn de kritische succesfactoren om die uitdagingen te kraken en om kansen te pakken? En wat is de kracht van eenvoud in elk van die succesfactoren?

 

OP ZOEK NAAR EENVOUD, IN VIJF SUCCESFACTOREN

Elk succesverhaal begint bij eenvoud. Een simpel, maar briljant idee. Een helder verhaal dat overtuigt. Een dienst die het werk en leven van klanten eenvoudiger maakt. Service die simpelweg werkt. Dit een zoektocht naar die eenvoud. In vijf delen onderzoeken we de kritische succesfactoren voor bedrijven, van tevreden klant tot technologie. Waarbij we in elk deel antwoord zoeken op de vraag: hoe maken succesvolle bedrijven hun manier van werken eenvoudiger? De serie Succes begint bij eenvoud bestaat uit de volgende vijf delen:

  1. De klant
  2. Het verdienmodel
  3. Medewerkers
  4. Visie op bedrijfsvoering
  5. Technologie & software

Als eerste op de hoogte van de beste blogs